light

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Meedoen en helpen

We zijn er op uit om de wereld een beetje leuker en beter achter te laten dan we haar aantroffen. Zo eenvoudig als dat klinkt… het is lastiger dan het lijkt. Het is complexer dan het lijkt. Het gaat over meer dan het afvinken van SROI-verplichtingen en invullen van uitstoot-apps. En daarmee wordt het ook meteen een stuk leuker dan je zou denken.

Ons ethisch ondernemerschap begint bij het onderhouden van een eigenwijze, kritische, no-nonsense cultuur. Bij de kanaries, bij de mensen. Als we ons ergens zorgen over maken, dan doen we er wat aan. We spreken ons uit. We komen in actie.

Ambitieus en nuchter over uitstoot en vervuiling

Het idee van een event is dat je met een grote groep mensen bij elkaar komt op een bijzondere plek die speciaal voor dit moment gemaakt is om daar iets bijzonders mee te maken. Je voelt op je klompen aan dat dit een impact heeft op de omgeving die nooit helemaal ‘weg te poetsen’ is. En juist daarom doen we er alles aan om de uitstoot en vervuiling tot een absoluut minimum te beperken. Make it matter.

We zetten in een vroeg stadium in op scherpe beslissingen met grote impact op de uitstoot en vervuiling van het evenement. We onderzoeken voortdurend welke oplossingen zinvol zijn en vermijden maatregelen die symbolisch leuk staan maar geen praktische waarde hebben. Dat onderzoek doen we al zolang als we bestaan en dat zal nooit ophouden. Bovendien bepalen we per evenement, samen met de klant, wat de precieze aanpak zal zijn.

Er bestaat geen vaste formule om dit goed te doen. Alles draait om perspectief, vasthoudendheid en de basale aandacht die het onderwerp altijd moet hebben.

Iets goeds doen

Vanaf de oprichting van Kingcanary kiezen we ervoor om iets terug te doen. Een non-profit organisatie die onze specifieke kennis en ervaring goed kan gebruiken. Omdat we het belangrijk vinden om hierin fris te blijven, vinden we om de zoveel jaar een nieuwe organisatie. Dat doen we met elkaar. Samen bepalen we wat we belangrijk vinden en waar we ons voor in zouden willen zetten.

We verbinden ons voor enkele jaren aan de organisatie en bepalen samen hoe we het beste kunnen ondersteunen. De een heeft behoefte aan een jaarlijks terugkerend donorevenement, de ander heeft meer aan een publieksmanifestatie. We bepalen de doelen, de middelen, de strategie en werken daarmee de evenementen uit.

Sociale Maatschappelijke Waarde

Diversiteit is een van de kernwaarden van onze organisatie. In de eerste plaats voor onszelf. Om goede aansluiting te houden met de zeer brede doelgroepen die we bedienen. Omdat we actief onderdeel zijn van de maatschappij en dat terug willen zien in onze kleine en grotere ‘familie’. En omdat we weten dat het goed is voor de gezondheid van onze eigen organisatie. We vinden jong talent, mensen van allerhande komaf en met verschillende geschiedenissen in werk en leven.

Diezelfde diversiteit zie je terug in onze events. We kiezen niet altijd voor de voor de hand liggende artiesten of locaties, we nodigen interessant jong talent uit om mee te denken over de vormgeving, we betrekken verschillende culturele perspectieven bij creatie en productie.

Let's talk