Kingcanary event agency
light

HEROPENING STEDELIJK MUSEUM

Live

Alle ogen gericht op hét museum van Nederland, in hartje Amsterdam. Een event voor en door Nederlandse cultuur.

Klant/opdrachtgever

Stedelijk Museum

Challenge

Een inhoudelijke en een praktische uitdaging. Ontwikkel en produceer de evenementen rondom de heropening van het Stedelijk Museum. Het officiële programma met Koningin Beatrix. Een feestelijk middag- en avondprogramma voor 4000 betrokkenen. En de inhoudelijk aansluiting op het live verslag door NOS en AVRO.

Ons concept

Centraal in ons concept stond de viering van de toegang tot bepalende Nederlandse cultuur. Hoe het 'voelt' om weer oog in oog te zijn met de werken die inspireren, aanzetten tot kritisch denken en onophoudelijk gespreksstof opleveren. We nodigden hedendaagse Nederlandse kunstenaars met verschillende disciplines uit om hun lievelingswerken te eren, beschrijven of toe te dichten. Wende Snijders bezong een werk van Lucio Fontana, Bas Koster reageerde op een werk van Matisse. En we ontwikkelden een nieuwe versie van de choreografie die Hans van Maanen in 1964 voor de trappen van het Stedelijk bedacht. Eerder die middag vond de officiële opening door Koningin Beatrix plaats.

Jaar

2012
Fotografie: Dennis Bouman

Ander werk

Heineken International

COMMERCE WEEK

Online
Heineken International

COMMERCE WEEK

Live

Let's talk