Wat we doen
Evenementen
die ertoe doen
Een goedlopende aandeelhoudersvergadering doet ertoe. Een feestelijk jubileum voor vijfduizend medewerkers ook. Net als een festival dat de buurt bij elkaar brengt. Een verrassende incentive. Een motiverend wereldwijd salesevent. Een goede productintroductie. Een succesvolle liefdadigheidsveiling. Ze doen er allemaal toe. Maar dat is niet vanzelfsprekend. En wij zorgen ervoor.
Sinds 2006 ontwikkelen en produceren we elk denkbaar soort evenement. Van intieme diners vol vernieuwende eventtechniek tot meerdaagse programma’s voor een gigantisch internationaal publiek. Vaak in opdracht, soms, omdat we het onderwerp belangrijk vinden, ook in eigen beheer. Zo verschillend als ze zijn, hebben ze één ding gemeen: ze zijn inhoudelijk sterk, met een heldere verhaallijn en een lekkere ‘flow’ die het publiek door een geweldige ervaring leidt.
Momenten die het verschil maken
Hier doen we het voor: dat moment waarop alles bijna magisch bij elkaar komt in een op maat gemaakte ervaring die betekenis heeft voor afzender en gast. Inhoud, vorm, mensen en moment vallen feilloos in elkaar in een gedeelde ervaring. Zo’n moment is zo krachtig, daar kan geen enkele andere vorm van communicatie tegenop. Punt. En die momenten, dát is ons werk.
Live events
Online events
Het leeuwendeel van onze events zijn corporate en live. Altijd op maat gemaakt voor een specifiek publiek en met een duidelijk verhaal. We werken voor multinationals, grote en kleine bedrijven. In Nederland en in het buitenland. Naast die corporate events produceren we live events als concerten, bijeenkomsten voor goede doelen en televisie events.
Er zijn live events in alle soorten en maten. Van pr-events tot award shows. Van relatie-events tot brand-stunts. En van DMC-services tot incentives. We doen het allemaal en nog veel meer.
Niets heeft zoveel impact als een live event...
Als ‘afzender’ van een evenement krijg je iets van je doelgroep dat je normaal gesproken nooit krijgt: onverdeelde aandacht en interactie van mens tot mens. Jouw doelgroep is volledig betrokken bij wat je te vertellen hebt. Er is minimale afleiding en de aandacht kan gestuurd worden. Iedere gast kan reageren op wat er gebeurt; onmiddellijk en direct met de afzender. Dat maakt evenementen bij uitstek geschikt voor communicatie met een menselijke maat, om awareness te creëren, mensen tot handelen aan te zetten, gedragsverandering in gang te zetten of het voortouw te nemen bij cultuurveranderingsprocessen.
Tel daarbij op dat een live evenement iets unieks biedt: een intense ervaring die deelnemers beleven met een groep. Een live event kan je laten beleven hoe iets voelt. Anders dan dingen uitgelegd te krijgen, krijgen je gasten inzicht door ervaring. Dat maakt meer indruk, het beklijft beter, en het wordt grondiger eigen gemaakt. Ze zitten bovendien met zijn allen in hetzelfde schuitje; dat schept niet alleen een band, dat maakt de beleving waardevoller.
Enthousiasme is aanstekelijk. Net als inzicht, leerstof begrijpen, collegialiteit voelen, de nieuwe missie begrijpen… Een live evenement geeft je het spontane contact met je doelgroep en tussen de mensen onderling. Dat regisseren we niet, daar geven we ruimte voor. Het gesprek dat plotseling heel belangrijk wordt. De gedachten die je eindelijk eens kan delen. Het plezier dat je met elkaar hebt. De sfeer die je als groep maakt. Die iedereen raakt en laat weten: ‘we zijn een geweldig leuke club mensen’.
Dat gaat niet vanzelf. Wetenschap, vakmanschap, inhoudelijke slagkracht en creativiteit; we plannen elke stap en bereiden voor tot in de details. Ook tijdens het evenement sturen we voortdurend bij voor het beste resultaat.
Dat allemaal bij elkaar; niets heeft zoveel impact.
Online evenementen zijn de afgelopen jaren flink in populariteit gestegen. Naast de noodzaak die er was bleek een online evenement vele voordelen te hebben. Meetbaarheid, duurzaamheid, het bereiken van een breder publiek, om er maar een paar te noemen. Zeker nu met de loop der jaren de ervaring flink gegroeid is, is een online event altijd een optie om te overwegen — als het niet al eerste keuze is.
Een online evenement kent zijn eigen regels. Eventprincipes die live goed werken zijn lastiger voor een scherm. De spanningsboog is wezenlijk anders, er is meer aandacht nodig voor het (digitale) welzijn van je publiek en als online evenement vecht je om de aandacht van je publiek met mailtjes, berichten, telefoontjes en werk-dat-toch-ook-af-moet. Daarbij heeft je publiek op een andere manier tijd vrijgemaakt voor jouw evenement — en vaak ook een andere verwachting van wat er voor hen te halen valt.
Kingcanary is opgezet door event- en televisiemakers. We combineren die ervaringen al jaren bij het produceren van live events. Bij online events profiteren onze klanten er dubbel van. We komen met strakkere formats, originelere draaiboeken en effectievere productieoplossingen — om maar wat te noemen.
Er zijn online events in alle soorten en maten. Veel van wat we doen is op maat gemaakt en lastig in een hokje te plaatsen. Van webinar tot broadcast. Van talkshow tot nieuwsuitzending. We doen het allemaal en nog veel meer.